Wat is Nederlands?

Hydrowear

Doordacht design en goede kwaliteit is lang niet het enige kenmerk van de producten. Hydrowear doet sinds 2000 zaken in Nederland en is uitgegroeid tot het snelst groeiende merk op het gebied van werkkleding. Het succes is aantoonbaar te danken aan de ongekende focus op kwaliteit. Door de jaren heen heeft Hydrowear ‘complimentary surveys’ verkregen door positieve evaluaties van de kledingstukken. Deze positieve evaluaties worden gedaan door daadwerkelijke klanten die “Complimentary Surveys” ontvangen en de mogelijkheid hebben om een tweede analyse te doen zodra hun eerste kwaliteitsmonster met de nieuwe oogst kledingstukken naar Hydrowear wordt teruggestuurd. Professor Tor Zimmermann (Universiteit van Kassel), een vooraanstaand expert op het gebied van externe kwaliteit, heeft Hydrowear zelfs zeer nauwkeurig onderzocht en de producten vergeleken met andere merken voordat hij zijn evaluatie maakte. Hij wordt geciteerd als zeggend “als een auto na tien jaar tien onderdelen zou moeten vervangen, zouden de mensen die de auto bouwen vergeten hoe ze de auto moeten bouwen,” Het is duidelijk dat een hoge kwaliteit werkkleding een belangrijke indicatie is van een gerenommeerd bedrijf. “Het merk verkoopt niet alleen voorraadproducten, maar bouwt ook en gaat nog verder aan de productiekant. Daardoor bieden ze ook een hoog kwaliteitsniveau”.

Hydrowear legt uit hoe hun kleding op maat wordt gemaakt en zegt: “Elk kledingstuk wordt door een ander team gemaakt en bestaat uit verschillende doeken: 1000 Denier Denim uit Duitsland, Kalf Durable US schoeisel, leer en float inalon, vlaggen, swascus staal en regelmatig namen onze moleskine”. Een moleskine wordt met de hand gemaakt en het is precies gemaakt door Hydrowear. Ten slotte werd ook aanbevolen dat “elk afzonderlijk stuk bijvoorbeeld met de hand in elkaar is gestikt, in tegenstelling tot machinaal vervaardigde artikelen zoals normale werkkleding“.

Hydrowear heeft de “rode lijn” gezet voor kwaliteit en tevredenheid en begon de Nederlandse markt serieus te nemen in 2001 met de lancering van de eerste catalogus. Sindsdien heeft Hydrowear een perfecte rating behaald in het Deense kwaliteitsonderzoek en de verkoop van het merk bereikte in 2013 in Nederland de 500.000 stuks. Professor Tor Zimmermann is tevreden en relateert dat aan het hoge vertrouwen en de uitzonderlijke klantenservice: “Hydrowear is geen werkkledingmerk, het is eerder een wereldwijd merk van hoge kwaliteit dat hoogwaardige kwaliteitskleding met de hoogste marges op de markt brengt. Naar mijn mening is dit het resultaat van het feit dat de klanten het maximale krijgen of in ieder geval het eindresultaat dat zij in Hydrowear-kleding verwachten. Daarom ontwikkelt het bedrijf een klantenrelatie op basis van vertrouwen en product en diensten voor de toekomst op lange termijn”. Hydrowear hanteert een zeer hoge tolerantie ten aanzien van kwaliteit en bedient zijn klanten met een gedefinieerde lijst van standaarddiensten zoals onderhoud en reparatie en omruilingen.

Bovendien worden sinds 2004 sommige producten in Nederland online(s) te koop aangeboden. Vanwege de aard van online is het op dit moment vrij moeilijk om met de klantenservice om te gaan, maar er zijn plannen om deze service in de toekomst als standaard service aan te bieden. Om de beste klantenservice te bieden en het merk vooruit te helpen is het essentieel om in 2016 een perceptie te geven van kwalitatief hoogwaardige goederen. Door dit te doen zal uiteindelijk een echt hoogwaardig Nederlands product en service aan de hele wereld worden aangeboden. 5. INTERNATIONALE INDUSTRIE 5.1. Etnische kleding Er zijn twee universitaire opleidingen van en een opleiding in etnische kleding in Nederland. De interuniversitaire opleiding is erop gericht studenten aanknopingspunten te geven voor kennis en ervaringen met actuele gebeurtenissen en sociale processen in de context van etnische samenlevingen in de Europese Unie en daarbuiten. Ten tweede vormt intercultureel onderwijs de basis voor het Etnisch Leerinstituut in

Nederland, dat deel uitmaakt van het Global Partnership for Equity (GPEE) van de Universiteit van Amsterdam. Dit omvat een aantal onderwijsprogramma’s en publikaties, alsmede promotieactiviteiten gericht op studenten in vele landen van de wereld. Momenteel biedt het Instituut onderdak aan studies in vier verschillende landen, waaronder Brunei, China, India en Papoea-Nieuw-Guinea. Het Instituut biedt ook programma’s voor ervaringsgericht onderzoek in AustraliĆ«, Canada, India, IndonesiĆ«, Marokko, Peru en de Verenigde Staten.